15 listopada 2024 roku obchodziliśmy XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.
Przygotowania do tego wyjątkowego wydarzenia w naszej szkole rozpoczęły się już w październiku. W ramach obchodów nauczyciele klas 1–3 zorganizowali na lekcjach matematyki różnorodne potyczki matematyczne. Uczniowie z entuzjazmem rozwiązywali łamigłówki, sudoku matematyczne oraz uczestniczyli w grach dydaktycznych, które utrwalały znajomość tabliczki mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
Kulminacyjnym punktem obchodów były turnieje matematyczne, które odbyły się w listopadzie. Uczniowie klas trzecich rywalizowali w dwóch emocjonujących konkurencjach z wykorzystaniem Kart Grabowskiego – Tabliczka Mnożenia:
• „Olimpijczyk” – zadanie polegało na jak najszybszym przyporządkowaniu wyników do działań zapisanych na czarnych kartach.
• „Mini Krzyżak” – uczniowie musieli dopasować odpowiednie działanie do podanego wyniku.
Obie konkurencje wymagały od uczestników nie tylko doskonałej znajomości tabliczki mnożenia, ale także szybkości, sprawności fizycznej i logicznego myślenia. Nie zapomniano również o młodszych uczniach. Dzieci z klas pierwszych i drugich uczestniczyły w licznych matematycznych wyzwaniach. Rozwiązywały proste przykłady z mnożenia, korzystając z graficznych opracowań, a także ćwiczyły dodawanie tej samej liczby oraz podawanie wyników.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się zabawa z Bączkiem Matematycznym Grabowskiego, w której uczniowie kręcili bączkiem, a następnie jak najszybciej nakładali na niego pierścienie. Kolejnym zadaniem było obliczenie wartości w stylu „dwa razy więcej” lub „trzy razy mniej”.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia okazał się wyjątkową okazją do nauki poprzez zabawę. Wydarzenie promowało współpracę, zdrową rywalizację i rozwijało matematyczną kreatywność. Dzięki różnorodnym zadaniom i dynamicznym formom nauczania dzieci miały możliwość pełnego zaangażowania się w aktywności, ucząc się w duchu fair play.
Zajęcia przygotowały i przeprowadziły panie: Arlena Kiziak, Urszula Lewocka, Elżbieta Góźdź, Magdalena Orlińska, Dominika Niewczas i Agnieszka Markulak.
• „Olimpijczyk” – zadanie polegało na jak najszybszym przyporządkowaniu wyników do działań zapisanych na czarnych kartach.
• „Mini Krzyżak” – uczniowie musieli dopasować odpowiednie działanie do podanego wyniku.
Obie konkurencje wymagały od uczestników nie tylko doskonałej znajomości tabliczki mnożenia, ale także szybkości, sprawności fizycznej i logicznego myślenia. Nie zapomniano również o młodszych uczniach. Dzieci z klas pierwszych i drugich uczestniczyły w licznych matematycznych wyzwaniach. Rozwiązywały proste przykłady z mnożenia, korzystając z graficznych opracowań, a także ćwiczyły dodawanie tej samej liczby oraz podawanie wyników.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się zabawa z Bączkiem Matematycznym Grabowskiego, w której uczniowie kręcili bączkiem, a następnie jak najszybciej nakładali na niego pierścienie. Kolejnym zadaniem było obliczenie wartości w stylu „dwa razy więcej” lub „trzy razy mniej”.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia okazał się wyjątkową okazją do nauki poprzez zabawę. Wydarzenie promowało współpracę, zdrową rywalizację i rozwijało matematyczną kreatywność. Dzięki różnorodnym zadaniom i dynamicznym formom nauczania dzieci miały możliwość pełnego zaangażowania się w aktywności, ucząc się w duchu fair play.
Zajęcia przygotowały i przeprowadziły panie: Arlena Kiziak, Urszula Lewocka, Elżbieta Góźdź, Magdalena Orlińska, Dominika Niewczas i Agnieszka Markulak.