CodeWeek to akcja co roku organizowana na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Z tej okazji uczniowie klasy 2c gościli w Bibliotece Pedagogicznej w Głogowie na zaproszenie pani Agnieszki Skryckiej.
Celem spotkania było wprowadzenie elementów kodowania i robotyki poprzez zabawę. Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia.
Pierwszym zadaniem uczniów było odszyfrowanie tego, co mają do przekazania dwa roboty. Posługiwały się one specyficznym alfabetem. Uczniowie poradzili sobie świetnie i szybko odgadli zakodowane zdania. To zadanie pozwoliło młodym adeptom informatyki na zrozumienie, że komputery posługują się specyficznym językiem, który z powodzeniem możemy poznać i używać do programowania własnych poleceń.
W następnym zadaniu uczniowie przyporządkowywali kształty do trzech określonych zbiorów oraz poznali różnicę pomiędzy „i” oraz „lub”. Przy wykonaniu tego zadania, mogli liczyć na pomoc i dodatkowe wskazówki prowadzącej, ponieważ poprzeczka trudności została zawieszona bardzo wysoko. Jednak młodzi informatycy z chęcią podjęli kolejne wyzwanie i radzili sobie z porządkowaniem kolorowych kół, trójkątów, kwadratów. Dzięki tej zabawie zobaczyli, że dane możemy katalogować w określony sposób, a komputer przechowuje je i sięga po nie, gdy są mu potrzebne.
Ostatnie zadanie wzbudziło wiele emocji, ponieważ należało wybudować kolorowe wieże z kubków w jak najkrótszym czasie. Ażeby nie było zbyt prosto, wieże musiały być zbudowane według określonych zasad: kolorów znajdujących się obok siebie i wysokości. Pojawiła się tu sportowa rywalizacja i wiele radości z wykonanej pracy.
Zapytani o wnioski z lekcji uczniowie wskazywali na to, że komputery posługują się dużą ilością informacji, czyli danymi. Wiedzieli, że dane mogą mieć postać: liczb, ciągu znaków lub zdań, które są prawdziwe lub fałszywe. Dowiedzieli się, że dane powinny być odpowiednio pogrupowane i opisane, tak, by komputer mógł je znaleźć, gdy będą mu potrzebne.
Bardzo dziękujemy Pani Agnieszce Skryckiej za zaproszenie.
Uczniowie klasy 2c oraz wychowawca Arlena Kiziak
Celem spotkania było wprowadzenie elementów kodowania i robotyki poprzez zabawę. Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia.
Pierwszym zadaniem uczniów było odszyfrowanie tego, co mają do przekazania dwa roboty. Posługiwały się one specyficznym alfabetem. Uczniowie poradzili sobie świetnie i szybko odgadli zakodowane zdania. To zadanie pozwoliło młodym adeptom informatyki na zrozumienie, że komputery posługują się specyficznym językiem, który z powodzeniem możemy poznać i używać do programowania własnych poleceń.
W następnym zadaniu uczniowie przyporządkowywali kształty do trzech określonych zbiorów oraz poznali różnicę pomiędzy „i” oraz „lub”. Przy wykonaniu tego zadania, mogli liczyć na pomoc i dodatkowe wskazówki prowadzącej, ponieważ poprzeczka trudności została zawieszona bardzo wysoko. Jednak młodzi informatycy z chęcią podjęli kolejne wyzwanie i radzili sobie z porządkowaniem kolorowych kół, trójkątów, kwadratów. Dzięki tej zabawie zobaczyli, że dane możemy katalogować w określony sposób, a komputer przechowuje je i sięga po nie, gdy są mu potrzebne.
Ostatnie zadanie wzbudziło wiele emocji, ponieważ należało wybudować kolorowe wieże z kubków w jak najkrótszym czasie. Ażeby nie było zbyt prosto, wieże musiały być zbudowane według określonych zasad: kolorów znajdujących się obok siebie i wysokości. Pojawiła się tu sportowa rywalizacja i wiele radości z wykonanej pracy.
Zapytani o wnioski z lekcji uczniowie wskazywali na to, że komputery posługują się dużą ilością informacji, czyli danymi. Wiedzieli, że dane mogą mieć postać: liczb, ciągu znaków lub zdań, które są prawdziwe lub fałszywe. Dowiedzieli się, że dane powinny być odpowiednio pogrupowane i opisane, tak, by komputer mógł je znaleźć, gdy będą mu potrzebne.
Bardzo dziękujemy Pani Agnieszce Skryckiej za zaproszenie.
Uczniowie klasy 2c oraz wychowawca Arlena Kiziak