Dnia 21 listopada w Szkole Podstawowej nr 2 odbyła się konferencja na temat „Nauka programowania z robotem Dash łatwa i przyjemna”.
W konferencji udział wzięło 80 nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Podczas spotkania przedstawiono możliwości wykorzystania robotów w pracy z dziećmi.
Przedstawiony podczas zajęć robot Dash, poprzez zabawę wprowadza dzieci w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli, itp.) i wspomaga rozwijanie kluczowych w naszych czasach umiejętności: logicznego myślenia skupionego na rozwiązywaniu problemów, kreatywnego podejścia, precyzyjnego prezentowania swoich myśli, współpracy.
Użytkownicy mają możliwość programowania Dasha przy użyciu darmowych aplikacji na tablet lub smartfon. W aplikacjach jest kilkadziesiąt misji do przejścia oraz strefa wolnej zabawy do tworzenia własnych programów.
W konferencji udział wzięło 80 nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Podczas spotkania przedstawiono możliwości wykorzystania robotów w pracy z dziećmi.
Przedstawiony podczas zajęć robot Dash, poprzez zabawę wprowadza dzieci w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli, itp.) i wspomaga rozwijanie kluczowych w naszych czasach umiejętności: logicznego myślenia skupionego na rozwiązywaniu problemów, kreatywnego podejścia, precyzyjnego prezentowania swoich myśli, współpracy.
Użytkownicy mają możliwość programowania Dasha przy użyciu darmowych aplikacji na tablet lub smartfon. W aplikacjach jest kilkadziesiąt misji do przejścia oraz strefa wolnej zabawy do tworzenia własnych programów.
Dasha można dowolnie urozmaicać dzięki 6 akcesoriom, tj.:
1. Łączniki do klocków LEGO, przyczepione do robota, umożliwiają budowanie na nim dowolnych konstrukcji, dzięki czemu można zmienić swojego robota;
2. Wyrzutnia – strzelanie piłeczkami za pomocą wyrzutni zamontowanej na Dashu;
3. Cymbałki, dzięki którym można zaprogramować Dasha tak, aby odtwarzał określone melodie, lub tworzyć własne piosenki;
4. Spychacz, którym można np. przesuwać różne przedmioty, zgarniać klocki w jedno miejsce lub zorganizować bitwę robotów;
5. Uchwyt do holowania – umożliwia holowanie Dashem różnych przedmiotów;
6. Uszy i ogon królika, to elementy, które sprawiają, że utworzone roboty będą wyglądały naprawdę wyjątkowo spersonalizowanie.
1. Łączniki do klocków LEGO, przyczepione do robota, umożliwiają budowanie na nim dowolnych konstrukcji, dzięki czemu można zmienić swojego robota;
2. Wyrzutnia – strzelanie piłeczkami za pomocą wyrzutni zamontowanej na Dashu;
3. Cymbałki, dzięki którym można zaprogramować Dasha tak, aby odtwarzał określone melodie, lub tworzyć własne piosenki;
4. Spychacz, którym można np. przesuwać różne przedmioty, zgarniać klocki w jedno miejsce lub zorganizować bitwę robotów;
5. Uchwyt do holowania – umożliwia holowanie Dashem różnych przedmiotów;
6. Uszy i ogon królika, to elementy, które sprawiają, że utworzone roboty będą wyglądały naprawdę wyjątkowo spersonalizowanie.
Szkolenie przygotowała Grupa MAC, Szkoła Podstawowa nr 2 w Głogowie oraz Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Głogowie.
Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie. Nauczyciele zostali wyposażeni w praktyczną i aktualną wiedzę na temat programowania.
Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie. Nauczyciele zostali wyposażeni w praktyczną i aktualną wiedzę na temat programowania.
Arlena Kiziak