Chcąc przybliżyć dzieciom sztukę kaligrafii, Miejska Biblioteka Publiczna w Głogowie zorganizowała warsztaty z kaligrafii.
5 lutego 2019 roku uczniowie klas III A I III C uczestniczyli w zajęciach pięknego pisania. Zajęcia poprowadziła pani Agnieszka Żeglarska.
Ich celem było zainteresowanie kaligrafią, która pozwoli nie tylko rozwinąć umiejętności manualne, ale również nauczyć dyscypliny pracy, cierpliwości i dokładności. Uczestnicy poznali zasady nauki kaligrafii, historię pięknego pisania w epokach historycznych, a także dzieje książki od malowideł skalnych po ebooki, oraz technologię wyrobu papieru. Dowiedzieli się również, jakie są narzędzia pisarskie, kroje i style pisma, zaś prezentacja multimedialna przybliżyła im kolejno rodzaje pisma.
Dzieci wzięły też udział w zajęciach praktycznego pisania. Ćwiczyły kaligrafowanie różnego rodzaju narzędziami: gęsim piórem, stalówką i patykiem.
Dzięki tym warsztatom uczniowie zrozumieli, że nauka pięknego czytania wymaga wytrwałości i zaangażowania, a zarazem potrafi dać wiele satysfakcji. Niewątpliwie czas spędzony w sposób kreatywny był dla nich wielką frajdą, ale też z pewnością przyczyni się do innego spojrzenia i zrozumienia wysiłku, jaki trzeba włożyć w kształcenie umiejętności czytania i pisania.
Ich celem było zainteresowanie kaligrafią, która pozwoli nie tylko rozwinąć umiejętności manualne, ale również nauczyć dyscypliny pracy, cierpliwości i dokładności. Uczestnicy poznali zasady nauki kaligrafii, historię pięknego pisania w epokach historycznych, a także dzieje książki od malowideł skalnych po ebooki, oraz technologię wyrobu papieru. Dowiedzieli się również, jakie są narzędzia pisarskie, kroje i style pisma, zaś prezentacja multimedialna przybliżyła im kolejno rodzaje pisma.
Dzieci wzięły też udział w zajęciach praktycznego pisania. Ćwiczyły kaligrafowanie różnego rodzaju narzędziami: gęsim piórem, stalówką i patykiem.
Dzięki tym warsztatom uczniowie zrozumieli, że nauka pięknego czytania wymaga wytrwałości i zaangażowania, a zarazem potrafi dać wiele satysfakcji. Niewątpliwie czas spędzony w sposób kreatywny był dla nich wielką frajdą, ale też z pewnością przyczyni się do innego spojrzenia i zrozumienia wysiłku, jaki trzeba włożyć w kształcenie umiejętności czytania i pisania.