Witajcie!
Ostatnio gościliśmy w naszej szkole uczniów z Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Głogowie. Realizowany przez nich projekt nosi nazwę “To wszystko przez ten telefon!”. Celem projektu jest uświadomienie uczniom, jak wielkim wyzwaniem może być uzależnienie od smartfonów. Fonoholizm jest coraz bardziej obecny w świecie. To problem, który dotyczy nie tylko młodzieży, ale także dorosłych. Cytując za organizatorami … W ramach olimpiady “Zwolnieni z teorii” postanowiliśmy przeprowadzić eksperyment, który pozwoli nam pokazać, jakie zmiany zachodzą w życiu osób, które całkowicie ograniczają korzystanie z ekranu telefonu. W naszym eksperymencie zdecydowaliśmy się na całkowite ograniczenie ekranu. To oznacza, że przez pewien czas nie korzystaliśmy z telefonów, tabletów czy komputerów. Efekty były zaskakujące! Oto, co zauważyliśmy:
Mamy nadzieję, że inni uczniowie podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z uzależnieniem od telefonu. Może razem znajdziemy sposoby na zdrowsze korzystanie z technologii!
Ostatnio gościliśmy w naszej szkole uczniów z Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Głogowie. Realizowany przez nich projekt nosi nazwę “To wszystko przez ten telefon!”. Celem projektu jest uświadomienie uczniom, jak wielkim wyzwaniem może być uzależnienie od smartfonów. Fonoholizm jest coraz bardziej obecny w świecie. To problem, który dotyczy nie tylko młodzieży, ale także dorosłych. Cytując za organizatorami … W ramach olimpiady “Zwolnieni z teorii” postanowiliśmy przeprowadzić eksperyment, który pozwoli nam pokazać, jakie zmiany zachodzą w życiu osób, które całkowicie ograniczają korzystanie z ekranu telefonu. W naszym eksperymencie zdecydowaliśmy się na całkowite ograniczenie ekranu. To oznacza, że przez pewien czas nie korzystaliśmy z telefonów, tabletów czy komputerów. Efekty były zaskakujące! Oto, co zauważyliśmy:
- Więcej czasu na inne aktywności: Bez ekranu mieliśmy więcej czasu na rozmowy z rodzeństwem, spacery, czytanie książek i inne zajęcia, które wcześniej były wypierane przez przeglądanie Internetu.
- Lepsze relacje z rodziną: Bez telefonów byliśmy bardziej obecni dla naszych bliskich. Częściej rozmawialiśmy, spędzaliśmy czas razem i naprawdę słuchaliśmy siebie nawzajem.
- Poprawa koncentracji: Nasza uwaga była bardziej skupiona na zadaniach, a nie na przewijaniu ekranów. Lekcje szkolne były bardziej efektywne.
Mamy nadzieję, że inni uczniowie podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z uzależnieniem od telefonu. Może razem znajdziemy sposoby na zdrowsze korzystanie z technologii!